26 دسامبر , 2014

محققان دانشگاه پوردو در ایندایاپولیس دریافته‌اند که ویژگی‌های شخصیتی همراه با استرس و نگرانی مزمن می‌تواند به مرگ زودرس منجر شود چرا که این افراد بیشتر احتمال دارد به رفتارهای پرخطر مضر برای سلامتی چون سیگار کشیدن و نوشیدن الکل روی بیاورند.

افرادی که مدام مضطرب و نگران و مستعد ابتلا به افسردگی هستند، بیش از دیگران احتمال دارد سیگار بکشند یا الکل بنوشند یا به مواد مخدر روی بیاورند.

در این پژوهش محققان در باره نحوه ارتباط سیگار کشیدن یا نوشیدن الکل با ویژگی‌های شخصیتی مطالعه کرده‌اند. این افراد به اصطلاح نوروتیک هستند و دانشمندان دریافته‌اند که علت مرگ 25 تا 40 درصد این افراد سیگار کشیدن است و علت مرگ 60 درصد باقی‌ مانده هم می‌تواند عوامل زیست شناختی یا محیطی باشد که افراد نوروتیک تجربه می‌کنند.

محققان داده‌های مربوط به سیگار کشیدن یکهزار و 788 مرد و ویژگی‌های شخصیتی آنها را طی یک دوره 30 ساله بررسی کردند و معتقدند که می‌توان با استفاده از شناسایی ویژگی‌های شخصیتی افراد، میزان خطر ابتلای آنها به بیماری‌ها و خطر مرگ زودرس را در آنها پیش بینی کرد و به آنها درباره انجام رفتار‌های پر خطر چون سیگار کشیدن، نوشیدن الکل و استفاه از مواد مخدر هشدار داده و برای پیشگیری از انجام این رفتارها تدابیر مناسبی اتخاذ کرد.

منبع: خبرگزاري ايسنا

telegram-chanel
اين مطلب را به اشتراك بگذاريد
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin

متأسفانه امکان نظردهی در حال حاضر وجود ندارد!!!