تروما یک پاسخ عاطفی به یک رویداد وحشتناک مثل تصادف، تجاوز به عنف و یا بلایای طبیعی است. بلافاصله پس از این رویداد، شوک و انکار معمولی  و طبیعی می باشد. واکنش های دراز مدت شامل احساسات غیر قابل پیش بینی، بازگشت به گذشته، روابط تیره و تار و حتی علائم جسمی مانند سردرد و یا حالت تهوع می باشد. در حالی که این احساسات طبیعی هستند، برخی از افراد به سختی در جریان زندگی پیش می روند. روانشناسان می توانند به این افراد کمک  کنند تا راه های سازنده تری برای مدیریت احساسات خود پیدا کنند.

برگرفته از مقاله مرکز راهنمایی APA ، ” نقاهت عاطفی از فاجعه “

                                                                                       

پس از رویدادهای آسیب زا

  • صحبت کردن با کودکان خود در مورد سیل اخیر ضربه های مدرسه

هر کودک به شکلی متفاوت به ضربه پاسخ خواهد داد. ضربه برای برخی هیچ آثار منفی و بیماری ندارد؛ برای برخی دیگر ممکن است از اثر فوری و حاد ضربه رنج  ببرند. برخی دیگر نیز ممکن است نشانه های استرس را تا مدتی پس از حادثه را نشان ندهند.

  • بازیابی و بهبود احساسی و عاطفی فاجعه

درک احساسات و واکنش های  طبیعی که به دنبال یک فاجعه و یا سایر حوادث آسیب زا می آید می تواند به شما کمک کند که با احساسات، افکار و رفتارهای  خود مقابله  کنید – و می تواند به شما در مسیر بهبود کمک کند.

  • باز کردن ! نوشتن درباره تروما استرس را کاهش می دهد، و به ایمنی شما کمک می کند

نوشتن در مورد تجربیات دشوار – حتی سانحه یا تروما – به نظر می رسد برای سلامتی در سطوح مختلف – بالا بردن ایمنی و دیگر اقدامات بهداشتی و بهبود عملکرد زندگی – مناسب باشد.

  • کمک به کودکان خود در مدیریت اضطراب و پریشانی در پس ضربه

به عنوان یک پدر یا مادر، شما ممکن است سعی و تقلا داشته باشید که  با کودکان خود در مورد   ضربه ها صحبت کنید.

                                                                                       

چه کمکی می توانید دریافت کنید:

  • از طریق دیدن یک روانشناس چطور کمک پیدا می کنید

این راهنمای مختصر سوال و پاسخ برخی از اطلاعات اولیه را برای کمک به روان درمانی افراد سرپایی ( غیر بیمارستانی ) فراهم می کند.