سوء استفاده جنسی فعالیت جنسی ناخواسته ای است، که قربانیان رضایت به رابطه نمی دهند و مرتکبان چنین جنایاتی از زور و تهدید استفاده می کنند. بیشتر قربانیان و عاملان یکدیگر را می شناسند. واکنش فوری به سوء استفاده جنسی شامل شوک، ترس و ناباوری می باشد. علائم طولانی مدت عبارتند از اضطراب، ترس و اختلال استرس پس از ضربه. مداخلات روانشناختی- به ویژه گروه درمانی- برای قربانیان موثر به نظر می رسد.

برگرفته از دایره المعارف روانشناسی

                                                                                     

آنچه شما می توانید انجام دهید:

باز کردن! نوشتن درباره تروما، استرس را کاهش می دهد

نوشتن در مورد تجربیات دشوار، حتی تجارب آسب زا، به نظر می رسد برای سلامتی در سطح های مختلف – بالا بردن ایمنی و دیگر اقدامات سلامتی و بهبود عملکرد زندگی- خوب باشد.

بهبود و بازیابی احساسی از یک فاجعه

درک احساسات و پاسخ های طبیعی که به دنبال یک فاجعه و یا دیگر رویداد آسیب زا می آید، می تواند به شما کمک کند تا با احساسات – افکار و رفتارهای تان – مقابله کنید  و می تواند به شما در مسیر بهبودی کمک کند.

                                                                                         

چه کمکی می توانید دریافت کنید:

اثر تروما نباید در کل زندگی ادامه یابد

اکثر مردم یک آسیب یا تروما را  در برخی از نقاط زندگی خود تجربه می کنند، و در نتیجه، برخی از افراد علائم ناتوان کننده ای را تجربه خواهند کرد که با زندگی روزانه  آن ها در تداخل است. خبر خوب این است که مداخلات روان شناختی در پیشگیری از اثرات طولانی مدت بسیاری، موثر هستند.