کلیه پدر و مادر ها  در سراسر جهان سه هدف اصلی را دنبال می کنند: حصول اطمینان از سلامتی و ایمنی کودکان خود، آماده سازی کودکان برای زندگی به عنوان بزرگسال مولد و انتقال ارزش های فرهنگی به آنان.  کیفیت بالای رابطه  والد فرزندی برای رشد سالم ضروری است.

برگرفته از دایره المعارف روانشناسی

                                                                             

آنچه می توانید انجام دهید:

 تغییر رژیم غذایی و ورزش برای کودکان و نوجوانان

هنگامی که رژیم یا ورزش برای ایجاد عادات سالم می آید، شما می توانید به کودکان آموزش دهید که چگونه شجاعانه به تغییر رژیم غذایی و انجام ورزش (ABCDE) اقدام کنند.

مواجهه با معضل ترک تحصیل مدرسه

این مقاله به دنبال تكميل و مکمل قطعنامه APA در پیشگیری از ترک تحصیل مي باشد كه با استفاده از داده هاي پژوهش های اخیر تر در مورد رشد کودک، آموزش در دوران کودکی، و یادگیری اجتماعی و عاطفی کمک می کند تا معضل ترک تحصیل مدرسه را تعريف كنند.

راهنمایی های ارتباطی برای پدر و مادر

نقش والديني خيلي دشوار است، اما چیزهایی هستند که شما می توانید برای حفظ ارتباط خوب با فرزندان خود انجام دهید و خطوط باز ارتباطي را با كودكان خود نگه داريد.

ماندن در ارتباط: راهنمایی برای والدین در مراحل رشد یک دختر نوجوان

این بروشور حاوی اطلاعاتي است و موضوعاتي را پوشش می دهد: از جمله بلوغ، گروه همسالان، عزت نفس، تمایلات جنسی، نوسانات خلقی، سرکشی، و خیلی بیشتر.

مقابله با چاقی دوران کودکی

در این قسمت به نکات و منابعی اشاره شده است که والدین می توانند برای جلوگیری از چاقی کودکان خود  از این نکات  کمک بگیرند  و  به فرزندان خود در مورد خوردنی های سالم کمک کنند.

والدین مجرد و خانواده امروز

 زندگی در یک خانواده تک والدی – هر چند مشترک – می تواند برای بزرگسالان و کودکان بسیار پر تنش باشد.

نقش والدینی: سال های نوجوانی

سال های نوجوانی خانواده ها را با سخت ترین چالش ها  مواجه می کند. نوجوانان، با تغییرات هورمونی و جهانی رو به پیچیده روبرو می شوند، که ممکن است احساس کنند که هیچ کس  به ویژه پدر و مادر نمی تواند احساسات شان  را درک کند. در نتیجه، نوجوان ممکن است احساس خشم، تنهایی و  سرگردانی کند در حالی که با مسائل پیچیده ای در مورد هویت، همسالان، رفتار جنسی، مشروبات الکلی و مواد مخدر درگیر است.

والدین و مراقبان برای رشد سالم کودکان ضروری  هستند

والدین و مراقبین، از سلامت و امنیت فرزندان خود اطمینان بیابید، آنها را به مهارت ها و منابعی مجهز کنید تا به عنوان بزرگسالان آینده موفق شوند  و ارزشهای فرهنگی اساسی را به آنها انتقال دهید.

والدین

مجموعه ای از مطالعات تحقیقاتی با برنامه های کاربردی دنیای واقعی، برای کمک به پدر و مادر در رشد کیفیت بالای ارتباطی با فرزندان خود طراحی شده است.

این صفحه در دست ترجمه می باشد و در حال تکمیل شدن هست.