28 دسامبر , 2014

یک مربی کودک در کردستان معتقد است: هرچه را که کودک خود کشف کند و در آن دخالت فعالانه و خودانگیخته داشته باشد، عمیق تر درون سازی می‌شود.

فاطمه صفره، با اشاره به اینکه کودکان باید تشویق به کشف کردن شوند، توضیح داد: روش اکتشافی به کودک این فرصت را می‌دهد که همه چیز را خود تجربه و اختراع کند.

وی افزود: وقتی که تربیت زمینه ساز شرایطی باشد که خود فرد به شکوفایی استعدادهایش بپردازد، این یادگیری یک یادگیری واقعی خواهد بود. والدین و مربیان باید شرایطی را فراهم سازند که دسترسی و بازنمایی برای یک شرایط فراهم شود و کودک خود قادر به پی بردن به طبیعت و استعدادهایش شود.

صفره بیان کرد: وقتی مسائل در دسترس کودک قرار می‌گیرد دیگر او برای کشف و درگیری ذهنی با مسائل خود را به زحمت نمی‌اندازد و در واقع قدرت ابداع و تفکر خلاق از او سلب خواهد شد.

وی ضمن تأکید بر عدم استفاده از آموزش‌های طوطی‌وار، بیان کرد: والدین نباید هرگز با روش نصیحت‌های مستقیم و لفظی، استدلال منطقی را به کودک انتقال دهند چرا که در این روش تنها جنبه‌های برونی و حفظی این تربیت منتقل می‌شود.

وی با اعلام اینکه روش اکتشافی به کودک این فرصت را می‌دهد که همه چیز را خود تجربه و اختراع کند، خاطرنشان کرد: برای دستیابی به این مهم، والدین و مربیان باید به صورت آهسته و صبورانه عمل کنند تا بتوانند نتیجه مطلوب را کسب کنند.

این مربی کودک یادآور شد: برای هر رشد و تحولی یک سرعت بهینه وجود دارد که افراط در آن همان قدر زیان بخش خواهد بود که کندی بیش از حد در آن.

منبع: خبرگزاري ايسنا

telegram-chanel
اين مطلب را به اشتراك بگذاريد
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin

متأسفانه امکان نظردهی در حال حاضر وجود ندارد!!!