8 جولای , 2018

برنامه تخصصي تربيت زوج درمانگر به روش PTC شامل دو الی سه دوره 20 هفته اي زوج درماني است. در دوره اول، اصول، مفاهيم و فنون زوج درماني به روش PTC، ضمن پرزنت جلسات تفصيلي درمان مشکلات و اختلافات زوجين، مشاهده نحوه به کار گيري فنون درماني و تحليل فرايندها و مکانيسم هاي زوج درماني به روش PTC؛ آموزش داده مي شوند. اين برنامه مستقيماً توسط آقاي دکتر بشارت برگزار مي شود. هدف اصلي اين برنامه، آماده سازي تخصصي و تجربي شرکت کنندگان در دوره به عنوان درمانگراني است که بتوانند روش PTC را به طور کامل و صحيح براي درمان مشکلات و اختلافات زوجين به کار بندند. اين دوره در يک بازه 20 هفته اي، هر هفته يک بعد از ظهر به مدت 4 ساعت برگزار مي شود. هر دوره تربيت زوج درمانگر PTC از 15 شهريور شروع مي شود و عمدتاً بر اساس تقويم دانشگاهي ادامه مي يابد. تذکر: گذراندن دوره کارگاه آموزشي درمان رفتاري- سيستمي- تحليلي اختلال هاي اضطرابي، وسواسي و نشانه هاي بدني (دوره هاي قبلي) يا دوره 20 هفته اي جديد برنامه تخصصي تربيت درمانگر PTC براي اختلال هاي اضطرابي، وسواسي و نشانه هاي بدني به صورت همزمان براي شرکت در اين دوره تخصصي تربيت زوج درمانگر الزامي است. توجه: برنامه دوره های بعدی تربيت زوج درمانگر PTC متعاقباً اعلام مي شود.

 

                         معرفي اجمالي برنامه تخصصي تربيت زوج ­درمانگر PTC

                                         براي مشکلات و اختلافات زوجين

 

رويکرد زوج ­درماني PTC يک رويکرد جديد براي حل مشکلات و اختلافات زوجين است. مدل زوج­ درماني PTC، با استعانت از مباني نظري و فنون برگرفته از رويکردهاي رفتاري- سيستمي- تحليلي، روشي نوين و بسيار کارآمد و کوتاه­ مدت براي حل مشکلات و اختلافات زوجين است.

برنامه تخصصي تربيت زوج­ درمانگر به روش PTC، همزمان مشکلات فردي و زوجي را در چهارچوب روابط و تعاملات زوجين هدف قرار مي­ دهد. اوج شکوه و عظمت و اقتدار روانشناسي، آسيب شناسي رواني و زوج ­درماني را به نمايش مي­ گذارد؛ عظمت و اقتداري که در پايان دوره در اختيار شرکت کنندگان قرار مي­ گيرد تا با کارآمدي تام و تمام به درمان مشکلات و اختلافات زوجين بپردازند.

برنامه تخصصي تربيت زوج ­درمانگر به روش PTC، نمايش قدرت بلامنازع زوج­ درماني در مصاف با مشکلات، اختلافات و تعارضات زوجين است؛ قدرتي که شرکت کنندگان در دوره، بر اساس مشاهده جلسه به جلسه روند درمان زوجين تجربه مي­ کنند.

روش مصاحبه در زوج ­درماني PTC، روشي منحصر به فرد و همانند اصل روش زوج ­درماني PTC کوتاه و بسيار کارآمد است.

زوج درماني PTC، با تکيه بر شواهد متقن و تجربي بي ­بديل خود، نگاهي نو به آسيب شناسي، علت شناسي، تشخيص، اخلاق و فلسفه درمان در چهار چوب سيستم زوجي (و خانوادگي) عرضه مي­ کند.

زوج درماني PTC، خلاء­هاي موجود در نظام­ هاي آموزشي دانشگاهي را در سطح حرفه­اي به سادگي جبران مي­ کند؛ نااميدي­ ها و کمبود­هاي حرفه ای روانشناسان و مشاوران را به اميد و توانمندي تبديل مي­ کند؛ و به مجموعه آموزه ­هاي دانشگاهي بي ­معنا و بي   ­هويت و بي­ هدف، معنا و هويت و هدف مي­ بخشد.

در سطح اول اين دوره، شرکت کنندگان با اصول، مفاهيم و راه­کارهاي زوج­ درماني PTC در نمونه­ هاي مختلف مشکلات و اختلافات معمول زوجين شامل مشکلات ارتباطي، مشکلات شخصيتي، سلطه ­گري و سلطه­ پذيري، تعارضات انتقالي والديني (روابط مادر- پسر، پدر- دختر، پرستار- بيمار و غيره)، مشکلات مختص به چرخه­ هاي زندگي و روابط فراخانوادگي آشنا مي­ شوند. در اين دوره، اصول و مفاهيم زوج­ درمانگري PTC، ضمن پرزنت جلسات درماني زوجين، همزمان با به کار­گيري فنون درماني و مشاهده و تحليل فرايند درمان، آموزش داده مي­ شوند.

طول دوره زوج ­درماني PTC اين فرصت را در اختيار شرکت کنندگان قرار مي­ دهد که سير زوج ­درمانی PTC را جلسه به جلسه در مورد نمونه­ هاي مختلف مشکلات و اختلافات زوجين مشاهده کنند؛ با مکانيسم­ هاي تاثيرگذاري زوج ­درماني PTC از نزديک و به صورت تجربي آشنا شوند؛ فرايندها، پويايي ­ها و تحليل­ هاي ناب سيستمي و روانکاوانه را بشنوند و ببينند؛ و با اطمينان خاطر و اعتماد به نفس علمي و اقتدار عملي در مسند زوج­ درمانگر PTC، دوران طلايي حرفه ­اي خود را آغاز کنند.

 

 

telegram-chanel
اين مطلب را به اشتراك بگذاريد
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *