8 جولای , 2018

برنامه تخصصي تربيت درمانگر PTC براي ويژگي هاي مشکل ساز و اختلال هاي شخصيت، دو الي چهار دوره 20 هفته اي شخصيت درماني است. در دوره اول، اصول، مفاهيم و فنون شخصيت درماني به روش PTC، ضمن پرزنت جلسات تفصيلي درمان ويژگي هاي مشکل ساز و اختلال هاي شخصيت، مشاهده نحوه به کار گيري فنون درماني و تحليل فرايندها و مکانيسم هاي شخصيت درماني به روش PTC؛ آموزش داده مي شوند. اين برنامه مستقيماً توسط آقاي دکتر بشارت برگزار مي شود. هدف اصلي اين برنامه، آماده سازي تخصصي و تجربي شرکت کنندگان در دوره به عنوان درمانگراني است که بتوانند روش PTC را به طور کامل و صحيح براي درمان ويژگي هاي مشکل ساز و اختلال هاي شخصيت به کار بندند.
اين دوره در يک بازه 20 هفته اي، هر هفته يک بعد از ظهر به مدت 4 ساعت برگزار مي شود. هر دوره تربيت درمانگر PTC براي ويژگي هاي مشکل ساز و اختلال هاي شخصيت از 15 شهريور شروع مي شود و عمدتاً بر اساس تقويم دانشگاهي ادامه مي يابد. گذراندن دوره کارگاه آموزشي درمان رفتاري- سيستمي- تحليلي اختلال هاي اضطرابي، وسواسي و نشانه هاي بدني جهت شرکت در اين برنامه تخصصي تربيت درمانگر الزامي است.
تذکر مهم: اين دوره که از 15 شهريور 1397شروع مي شود به مدت دو سال مختص کساني است که دوره کارگاهي فوق الذکر را در سال هاي قبل گذرانده باشند. متقاضيان جديد پس از گذراندن دوره 20 هفته اي برنامه تخصصي روان درماني به روش PTC (دوره اول)، مي توانند در دوره تخصصي شخصيت درماني به روش PTC ويژه خودشان شرکت کنند.
توجه: برنامه دوره هاي بعدي تربيت درمانگر PTC براي ويژگي هاي مشکل ساز و اختلال هاي شخصيت متعاقباً اعلام مي شود.

 

      معرفي اجمالي برنامه تخصصي تربيت درمانگر PTC براي درمان ويژگي­ هاي مشکل ­ساز و

                                                       اختلال­ هاي شخصيت

 

برنامه تخصصي شخصيت درماني به روش PTC يک رويکرد جديد براي درمان ويژگي­ هاي مشکل ­ساز و اختلال­ هاي شخصيت است. مدل شخصيت­ درماني PTC، با استعانت از مباني نظري و فنون برگرفته از رويکردهاي رفتاري- سيستمي- تحليلي، روشي نوين و بسيارکارآمد و کوتاه­ مدت براي درمان ويژگي­ هاي مشکل­ ساز و اختلال­ هاي شخصيت است.

در سطح اول اين دوره، شرکت کنندگان با اصول، مفاهيم و راه­کارهاي شخصيت ­درماني PTC در نمونه ­هاي مختلف با ويژگي­ هاي مشکل ­ساز و اختلال­ هاي شخصيت از کمال گرايي، ترس از صميميت، خودشيفتگي، سلطه گري و سلطه ­پذيري، آزارگري و آزارطلبي، مشکلات مربوط به کنترل تکانه و پرخاشگري، تا اختلال ­هاي تصريح شده در سيستم هاي طبقه بندي بين المللي آشنا مي­ شوند. در اين دوره، اصول و مفاهيم شخصيت ­درماني به روش PTC، ضمن پرزنت جلسات درماني، همزمان با به کار­گيري فنون درماني و مشاهده و تحليل فرايند درمان، آموزش داده مي­ شوند.

روش مصاحبه در رويکرد شخصيت ­درماني PTC، روشي منحصر به فرد است؛ فنون مصاحبه­ گري تحليلي اختصاصي اين روش را آموزش مي­دهد؛ و فرايندها، پويايي ها، تعارضات و مکانيسم ­هاي ناهشيار مستقر در بنياد ها و تار و پود ويژگي­ هاي مشکل­ ساز و اختلال­ هاي شخصيت به نمايش مي گذارد.

شخصيت­ درماني به روش PTC، با تکيه بر شواهد متقن و تجربي بي­ بديل خود، نگاهي نو به آسيب شناسي، علت شناسي، تشخيص، اخلاق و فلسفه درمان عرضه مي­کند.

شخصيت ­درماني به روش PTC، خلاء­هاي موجود در نظام­ هاي آموزشي دانشگاهي را در سطح حرفه­اي به سادگي جبران مي­ کند؛ نااميدي­ها و کمبود­هاي حرفه ­اي روانشناسان و مشاوران را به اميد و توانمندي تبديل مي ­کند؛ و به مجموعه آموزه ­هاي دانشگاهي بي ­ معنا و بي­ هويت و بي ­هدف، معنا و هويت و هدف مي­ بخشد.

طول دوره شخصيت ­درماني به روش PTC، اين فرصت را در اختيار شرکت کنندگان قرار مي­ دهد که سير درمان را جلسه به جلسه در مورد نمونه­ هاي مختلف با ويژگي­ هاي مشکل­ ساز و اختلال ­هاي شخصيت مشاهده کنند؛ با مکانيسم ­هاي تاثيرگذاري شخصيت­ درماني به روش PTC از نزديک و به صورت تجربي آشنا شوند؛ فرايندها، پويايي­ ها و تحليل­ هاي ناب روانکاوانه و سيستمي را بشنوند و ببينند؛ و با اطمينان خاطر و اعتماد به نفس علمي و اقتدار عملي در مسند شخصيت ­درمانگر PTC، دوران طلايي حرفه اي خود را آغاز کنند.

 

 

telegram-chanel
اين مطلب را به اشتراك بگذاريد
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *