5 جولای , 2015

کارگاه زوج درمانی یک جانبه (خلع سلاح همسر خودشیفته) تیر 94 با تدریس آقای دکتر حسن حمیدپور (دکترای تخصصی روانشناسی بالینی) به پایان رسید.

این کارگاه با حضور متخصصین حوزه روانشناسی، مشاوران و پزشکان در  تاریخ 11 تیر ماه ۱۳۹۴ ،برگزار شد.

مبنای برگزاری این کارگاه بر این اساس بود که گروهی از مراجعان با شکایت مشکلات زناشویی مراجعه می‌کنند اما همسرانشان اعتقاد چندانی به مشاوره ندارند. بر طبق پژوهش‌های انجام گرفته، همسر این مراجعان ویژگی شخصیتی خاصی دارند که باعث می‌شود به درمان و مشاوره چندان راغب نباشند. یکی از ویژگی‌های برجسته این افراد خودشیفتگی است. هدف این کارگاه فرمول‌بندی مشکلات این مراجعان و ارائه راهکارهای درمانی به آنهابود که آقای دکتر حمیدپور به تفصیل به تمامی آنها پرداختند.

مدل درمان طرح‌واره محور است و از سه بخش تشکیل می شود، سنجش، فرمول‌بندی، طرح درمان و اجرا

در زوج درمانی، بررسی افکار شخصی هر طرف هدف مرکزی درمان است. همانطور که افراد طرحواره های اساسی خود را راجع به خودشان، جهان شان و آینده شان حفظ می کنند، همچنین طرحواره هایی را راجع به ویژگی های کلی خویشاوندان نزدیک و بویژه روابط صمیمی خود با آنها  را توسعه می دهند. نادیده گرفتن و یا عدم توجه کافی به طرحواره های اصولی می تواند خطای بالینی مهمی باشد.

طرحواره های ناسازگار اولیه زمانی که با گذر زمان و تجارب مکرر زندگی تقویت می شوند، تغییر آنها دشوار است.علاوه بر این تغییر طرحواره هایی که عملا مطابق با هشیاری آگاهانه فرد نیستند، هم مشکل است. برای مثال فردی را در نظر بگیرید که مطیع سوء استفاده توسط همسرش باشد به این دلیل که او معتقد است باید چنین سوءاستفاده ای را تحمل کند، زیرا بخشی از زندگی زناشویی اوست. با بررسی تاریخچه او ممکن است طرحواره ای کشف شود که تحت تاثیر خانواده اصلی او شکل گرفته است. شاید والدین او این الگوی رابطه ای را برای نقش های زن و شوهری شکل داده اند که تاثیر عمیقی بر سیستم اعتقادی ناخودآگاه او گذاشته است.

 

جهت آگاهی از اطلاعات کلیه کارگاه ها می توانید لینک سیلابس دوره های در حال ثبت نام را کلیک کنید.

در ذیل آلبوم مربوط به کارگاه مذکور بارگذاری شده است، علاقمندان می توانند آن را مشاهده کنند. در برخی از عکس ها شرکت کنندگان در حال انجام تمرین مربوط به کارگاه می باشند.

[foogallery id=”2798″]

جهت دریافت کلیه اطلاعات مرتبط با کارگاه ها، ایمیل خود را به همراه عبارت MOD به شماره 100042920 پیامک کنید.

نمونه پیامک ارسالی: nasiri@yahoo.com – MOD

telegram-chanel
اين مطلب را به اشتراك بگذاريد
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin

نظرات كاربران

  1. محبوبه گفت:

    با سلام
    موضوع بسیار جذاب می باشد
    متاسفانه موفق به ثبت نام در کارگاه همسر خود شیفته نشدم
    ممنون می شوم دوباره این کارگاه تکرار گردد.
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *