8 جولای , 2018

برنامه تخصصي تربيت سکس درمانگر، چهار الي شش دوره 10 هفته اي سکس درماني است. در دوره اول، اصول، مفاهيم و فنون سکس درماني، ضمن پرزنت جلسات تفصيلي درمان مشکلات و اختلال هاي جنسي، مشاهده نحوه به کار گيري فنون درماني و تحليل فرايندها و مکانيسم هاي سکس درماني؛ آموزش داده مي شوند. اين برنامه مستقيماً توسط آقاي دکتر بشارت برگزار مي شود. هدف اصلي اين برنامه، آماده سازي تخصصي و تجربي شرکت کنندگان در دوره به عنوان درمانگراني است که بتوانند روش ها و فنون سکس درماني را به طور کامل و صحيح براي درمان مشکلات و اختلال هاي جنسي به کار بندند.
اين دوره در يک بازه 10 هفته اي، هر هفته يک روز به مدت 8 ساعت برگزار مي شود. هر دوره سکس درماني مشکلات و اختلال هاي جنسي از 15 شهريور شروع مي شود و عمدتاً بر اساس تقويم دانشگاهي ادامه مي يابد.توجه: برنامه دوره هاي بعدي تربيت سکس درمانگر PTC براي درمان مشکلات و اختلال هاي جنسي متعاقباً اعلام مي شود.

       

          معرفي اجمالي برنامه تخصصي تربيت سکس ­درمانگر براي درمان مشکلات جنسي

 

 برنامه تخصصي تربيت سکس­ درمانگر يک رويکرد اساساً رفتاري، اما با ترکيبي از فنون رويکرد PTC و مولفه هاي فرهنگي، اجتماعي و مذهبي براي درمان مشکلات و اختلال­ هاي جنسي افراد و زوجين ايراني است.

در سه دوره اول برنامه تخصصي تربيت سکس ­درمانگر، شرکت کنندگان با اصول، مفاهيم و راه­کارهاي سکس­ درماني براي  اختلال­ ها، مشکلات و مسايل جنسي شامل اختلال انگيختگي و ميل جنسي، اختلال نعوظ، زودانزالي، ديرانزالي، اختلال ارگاسمي، انقباض مهبلي، ازدواج­ هاي بدون زفاف، سکس مقعدي، خودارضايي، پارافيلياها، تمايلات همجنس خواهي، ناخشنودي جنسيتي (هويت جنسي) و مسايل جنسي کودکان آشنا مي­ شوند. در اين دوره ­ها، اصول، مفاهيم و فنون سکس ­درماني، ضمن پرزنت جلسات تفصيلي درمان مشکلات و اختلال ­هاي جنسي، آموزش داده مي ­شوند.

دوره تخصصي تربيت سکس ­درمانگر، خلاء­هاي موجود در نظام ­هاي آموزشي دانشگاهي را در سطح حرفه­  اي به سادگي جبران مي ­ کند؛ نااميدي­ ها و کمبود­هاي حرفه ­اي روانشناسان و مشاوران را به اميد و توانمندي تبديل مي ­کند؛ و به مجموعه آموزه ­هاي دانشگاهي بي­ معنا و بي ­هويت و بي­ هدف، معنا و هويت و هدف مي­ بخشد.

طول دوره تخصصي سکس ­درماني اين فرصت را در اختيار شرکت کنندگان قرار مي ­دهد که سير درمان اختلال­ ها، مشکلات و مسايل جنسي را جلسه به جلسه در مورد نمونه­ هاي مختلف مشاهده کنند؛ با مکانيسم ­هاي تاثيرگذاري فنون سکس­ درماني از نزديک و به صورت تجربي آشنا شوند؛ فرايندها، پويايي­ ها و تحليل­ هاي ناب سيستمي و روانکاوانه را بشنوند و ببينند؛ جايگاه و نسبت مسايل جنسي با باورهاي ديني، و اساساً رابطه مسايل اعتقادي و ارزشي با آسيب شناسي و درمان، را بياموزند؛ مسايل بهداشتي و مباحث مربوط به سلامت جنسي را فرا بگيرند؛ و با اطمينان خاطر و اعتماد به نفس علمي و اقتدار عملي در مسند سکس­ درمانگر، دوران طلايي حرفه اي خود را آغاز کنند.

تذکر: با توجه به درهم تنيدگي مشکلات جنسي و مشکلات زناشويي در زوجين و ضرورت به کارگيري فنون زوج­ درماني همراه و حين سکس­ درماني، شرکت در برنامه تخصصي تربيت زوج­ درمانگر به روش PTC قبل از سکس ­درماني يا همزمان با آن موکداً توصيه مي ­ شود.

 

telegram-chanel
اين مطلب را به اشتراك بگذاريد
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *