8 جولای , 2018

برنامه تخصصي تربيت درمانگر PTC براي اختلال هاي اضطرابي، وسواسي و نشانه هاي بدني شامل دو دوره 20 هفته اي روان درماني است. در دوره اول، اصول، مفاهيم و فنون روان درماني به روش PTC، ضمن پرزنت جلسات تفصيلي درمان مراجعان، مشاهده نحوه به کار گيري فنون درماني و تحليل فرايندها و مکانيسم هاي روان درماني به روش PTC؛ آموزش داده مي شوند. اين برنامه مستقيماً توسط آقاي دکتر بشارت برگزار مي شود. هدف اصلي اين برنامه، آماده سازي تخصصي و تجربي شرکت کنندگان در دوره به عنوان درمانگراني است که بتوانند روش PTC را به طور کامل و صحيح براي درمان اختلال هاي اضطرابي، وسواسي و نشانه هاي بدني به کار بندند.
اين دوره در يک بازه 20 هفته اي، هر هفته يک بعد از ظهر به مدت 4 ساعت برگزار مي شود. هر دوره تربيت درمانگر PTC براي درمان اختلال هاي اضطرابي، وسواسي و نشانه هاي بدني از 15 شهريور شروع مي شود و عمدتاً بر اساس تقويم دانشگاهي ادامه مي يابد.
توجه: برنامه دوره دوم تربيت درمانگر PTC براي اختلال هاي اضطرابي، وسواسي و نشانه هاي بدني متعاقباً اعلام مي شود.

 

                                             

                                معرفي اجمالي برنامه تخصصي تربيت درمانگر PTC براي

                               اختلال ­هاي اضطرابي، وسواسي و نشانه­ هاي بدني

 

رويکرد روان­ درماني PTC يک رويکرد جديد به اختلال­ هاي روانشناختي و درمان آنها است. مدل روان­ درماني PTC، با استعانت از مباني نظري و فنون برگرفته از رويکردهاي رفتاري- سيستمي- تحليلي، روشي نوين و بسيارکارآمد و کوتاه­ مدت براي درمان اختلال­ هاي رواني است.

برنامه تخصصي تربيت درمانگر به روش PTC، اوج شکوه و عظمت و اقتدار روانشناسي، آسيب شناسي رواني و روان درماني را به نمايش مي­ گذارد؛ عظمت و اقتداري که در پايان دوره در اختيار شرکت کنندگان قرار مي­ گيرد تا با کارآمدي تام و تمام به درمان اختلا­ل هاي روانشناختي مراجعان بپردازند.

برنامه تخصصي تربيت درمانگر به روش PTC، نمايش قدرت بلامنازع روان­ درماني در مصاف با اختلال­ هاي روانشناختي است؛ قدرت درمان بخشي که به صورت تجربي و با روشي غيرقابل انکار استفاده از داروهاي روانپزشکي را براي بيش از 75% اختلال هاي روانشناختي بي­ ثمر و بلکه مضر و به منزله مديکال ابيوز اعلام مي­ کند؛ واقعيتي که شرکت کنندگان در دوره مشاهده خواهند کرد؛ واقعيتي تجربي هم براي تاييد و تثبيت يک موضع صرفاً روان درمانگرانه؛ هم پشتوانه ­اي تجربي براي اقتدار جايگاه روانشناسي و روان   ­درماني؛ و هم دلايلي براي پايان بخشيدن به سلطه مديکال ابيوز جاري در مورد بيش از 75% اختلال­ هاي روانشناختي!

روش مصاحبه در روان ­درماني PTC، روشي منحصر به فرد و همانند اصل روش روان­ درماني PTC کوتاه و بسيار کارآمد است.

روان­ درماني PTC، با تکيه بر شواهد متقن و تجربي بي بديل خود، نگاهي نو به آسيب شناسي، علت شناسي، تشخيص، اخلاق و فلسفه درمان عرضه مي کند.

روان­ درماني PTC، خلاء­هاي موجود در نظام ­هاي آموزشي دانشگاهي را در سطح حرفه­ اي به سادگي جبران مي­ کند؛ نااميدي­ ها و کمبود­هاي حرفه اي روانشناسان و مشاوران را به اميد و توانمندي تبديل مي کند؛ و به مجموعه آموزه ­هاي دانشگاهي بي ­معنا و بي­  هويت و بي­ هدف، معنا و هويت و هدف مي ­  بخشد.

در سطح اول اين دوره، شرکت کنندگان با اصول، مفاهيم و راه کارهاي روان ­درماني PTC با تمرکز بر اختلال­  هاي اضطرابي، وسواسي و نشانه­ هاي بدني شامل وسواس فکري- عملي، اختلال وحشتزدگي، وسعت هراسي، اضطراب تعميم يافته، اضطراب اجتماعي، استرس پساضربه، و نشانه­ هاي بدني شامل اختلال تبديل و خودبيمار پنداري آشنا مي­ شوند. در اين دوره، اصول و مفاهيم درمانگري PTC، ضمن پرزنت جلسات درماني مراجعان، همزمان با به کار­گيري فنون درماني و مشاهده و تحليل فرايند درمان، آموزش داده مي شوند.

طول دوره روان­ درماني PTC اين فرصت را در اختيار شرکت کنندگان قرار مي ­دهد که سير درمان PTC را جلسه به جلسه در مورد اختلال  ­هاي متفاوت در مراجعان مختلف مشاهده کنند؛ با مکانيسم­ هاي تاثيرگذاري درمان PTC از نزديک و به صورت تجربي آشنا شوند؛ فرايندها، پويايي­ ها و تحليل­ هاي ناب روانکاوانه را بشنوند و ببينند؛ و با اطمينان خاطر و اعتماد به نفس علمي و اقتدار عملي در مسند درمانگر PTC، دوران طلايي حرفه­ اي خود را آغاز کنند.

 

telegram-chanel
اين مطلب را به اشتراك بگذاريد
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *