۳ تیر , ۱۳۹۳

بر اساس مطالعه دانشمندان دانشگاه اوهایو، ژن‌ها می‌توانند عامل بروز «اضطراب ریاضی» در کودکان باشند.

محققان حاضر در این پروژه چگونگی تفاوت دوقلوها را در ایجاد اضطراب ریاضی بررسی کردند.

مطالعه جدید دیدگاهی نو را درباره این موضوع ارائه می‌دهد که چگونه تعدادی از کودکان نوعی ترس از ریاضی را در خود ایجاد می‌کنند که امکان حل مسائل و موفقیت در این زمینه را برای آن‌ها دشوار می‌کند.

بر اساس نتایج حاصله، ژن‌ها ۴۰ درصد عامل بروز این مشکل بودند و محیط‌های مختلف مانند مدرسه و منزل نیز در زمینه ایجاد چنین اضطرابی دخیل‌ هستند.

به گفته پروفسور استفان پتریل، محقق ارشد این مطالعه، مولفه‌های ژنتیکی می‌توانند خطر عملکرد ضعیف در ریاضی را کاهش داده یا آن را بیشتر کنند.

مطالعه وی و همکارانش طولانی‌مدت و شامل ۲۱۶ دوقلوی کاملا همسان و ۲۹۸ دوقلوی غیرهمسان بود. زمانی که کودکان وارد این پروژه شدند، در مهد کودک یا در کلاس اول و زمانی آخرین مطالعه روی تعدادی از این افراد انجام شد که آن‌ها ۹ تا ۱۵ ساله بودند.

تمامی این دوقلوها ارزیابی‌هایی از اضطراب ریاضی، اضطراب عمومی، حل مسائل ریاضی و خواندن درک مطلب را تکمیل کردند.

محققان از ابزار آماری برای بررسی این موضوع استفاده کردند که چگونه اقدامات مختلف اضطراب، ریاضی و توانایی خواندن بین دوقلوهای کاملا همسان و بین دوقلوهای غیرهمسان مرتبط بودند. این امر به دانشمندان امکان تعیین این موضوع را داد که چگونه تفاوت در اضطراب ریاضی بین سوژه‌ها را می‌توان با عوامل ژنتیکی توضیح داد.

جزئیات این مطالعه در Journal of Child Psychology and Psychiatry منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

telegram-chanel
اين مطلب را به اشتراك بگذاريد
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *