21 دسامبر , 2014

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم با بیان اینکه باید در سر فصل‌های دروس عمومی یا اختیاری دانشگاه‌ها بازنگری شود، گفت: ضرورت وجود درسی تحت عنوان “مهارت‌های زندگی دانشجویی‌” لازم است.

حمید یعقوبی، با ابراز خرسندی از توجه دانشگاه‌ صنعتی امیرکبیر به این موضوع افزود: دانشجو نیازمند کسب آموخته های جدیدی است که این آموخته ها می‌تواند در این درس گنجانده شود.

وی در پاسخ به این سوال که سرفصل‌های این درس شامل چه چیزهایی است، گفت: آشنایی با فضا و محیط دانشگاه، آشنایی با فرهنگ‌های مختلف، مدیریت هیجانات، تحمل استرس، چگونگی کنار آمدن با دوری از خانواده و به اصطلاح “غم غربت” ، برنامه ریزی درسی، مقابله با خشم و پرخاشگری، نحوه زندگی سالم، مسائل بهداشتی و درمانی، روابط اجتماعی سالم و … می‌توانند جزو سر فصل‌های این درس باشند.

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم در ادامه گفت: ایده‌آل ترین شکل ممکن برای ارائه این درس این است که تحت عنوان دو یا سه واحد درس عمومی یا اجباری ارائه شود اما اگر درس به صورت اختیاری باشد باز هم مفید خواهد بود.

یعقوبی افزود: به دلیل تجربه خوبی که از استقبال دانشجویان از درس دانش خانواده داشتیم می توان گفت استقبال دانشجویان از این درس هم خوب خواهد بود. زیرا این درس چالش‌ها و سختی‌های زندگی خود دانشجویان را مطرح می‌کند.

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم با ابراز تاسف از استقبال نکردن مدیران دانشگاه از ارائه این درس گفت: ممکن است دلیل این امر مشکلات مالی یا مسائل دیگر مانند ارائه درس‌های جدید دیگری باشد.

یعقوبی در پایان تاکید کرد: اما دانشگاه باید متوجه باشد که ارائه این درس به نفع مدیران دانشگاه است زیرا دانشجویی که یاد بگیرد کم‌تر خشمگین شود، کم‌تر به کمیته انضباطی خواهد رفت، یا اگر دانشجو به اهمیت درس خواندن پی ببرد و مشروط نشود در سرانه آموزشی کشور صرفه جوئی خواهد شد.

منبع: خبرگزاري ايسنا

telegram-chanel
اين مطلب را به اشتراك بگذاريد
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin

متأسفانه امکان نظردهی در حال حاضر وجود ندارد!!!