6 اکتبر , 2015

یکی از مهمترین و بزرگ ترین و در عین حال پر استرس ترین انتخاب های زندگی هر انسانی  انتخاب همسر است و شاید بزرگ ترین هدفی که به دنبال  کسب آن هستند رضایت زناشویی است. همانطور که اليس(1989)، در كتاب زوج‌درماني براساس نظريه‌ي عقلاني‌هيجاني مي‌نويسد: «طرق مختلفي براي تعريف رضايت‌مندي زناشويي وجود دارد كه يكي از بهترين تعاريف اين است: رضايت‌مندي زناشويي، زماني حاصل مي‌شود كه زن و شوهر از تمامي روابط زناشويي خود، احساس عيني، خشنودي، رضايت و لذت داشته‌باشند.»

اما شاید امن ترین راه رسیدن به چنین هدفی مشاوره ازدواج باشد.

درواقع، مشاوره‌ي قبل ازدواج، شامل مجموعه‌ اقداماتي است كه در طی آن  داوطلب ازدواج  با کمک مؤثر  مشاور و روانشناس، امكان این را پیدا می کند که در درجه اول به پختگی روانی لازم دست پیدا کند و سپس اصول و مباني مربوط به انتخاب همسر، احكام شرعي مربوط به ازدواج، طرح‌ريزي نحوه‌ي زندگي مشترك و سازگاري متناسب با ويژگي‌هاي شخصيتي، توانايي‌ها و ضعف‌هاي خود و طرف مقابل و هم‌چنين واقعيت‌ها و امكانات را بررسي نموده و شيوه‌ي صحيح انتخاب همسر را اتخاذ نمايند. اين جريان، با انعقاد پيوند ازدواج متوقف نمي‌شود؛ بلكه پس از ازدواج نيز، درصورت نياز زوجين، روانشناس پذیرنده و همچنین مشاور آنها باقی خواهد ماند. در این زمینه پژوهش ها نشان داده اند که آموزش مهارت های ارتباطي در زمینه ازدواج باعث پیشگیری از درماندگی زناشویی در میان زوج های تازه ازدواج کرده می شود. علاوه بر آن موجب افزايش رفتارهاي ارتباطي مثبت و كاهش رفتارهاي ارتباطي منفي مي‌شود. چنين برنامه‌هايي، توافق زوجي را افزايش داده و هم براي مردان و هم براي زنان سومند خواهد بود.

در همین راستا ارائه آموزش مشاوره ازدواج برای قشر جوان و طالب تشکیل زندکی زناشویی ضروری است. به همین منظور مؤسسه آموزشی عالی مدت پیشگام در ارائه خدمات کاربردی برای رواشناسان و مشاوران، کارگاه “مشاوره پیش از ازدواج” را با تدریس دکتر منصوره سادات صادقی، برگزار می کند.

 

photo_2015-10-06_15-38-11

جهت دریافت کلیه اطلاعات مرتبط با کارگاه ها، ایمیل خود را به همراه عبارت MOD به شماره 100042920 پیامک کنید.

نمونه پیامک ارسالی: nasiri@yahoo.com – MOD

telegram-chanel
اين مطلب را به اشتراك بگذاريد
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *