ازدواج و طلاق هر دو تجربه مشترک هستند. درفرهنگ غربی، بیش از 90 درصد از افراد تا سن 50 سالگی ازدواج می کنند. ازدواج سالم و خوشبخت برای سلامت جسمی و روانی زوجین و همچنین برای کودکان آن ها نیز مفید و سودمند می باشد؛ رشد و بزرگ شدن بچه ها درخانه ای شاد و خوشبخت باعث محافظت آنها از مشکلات جسمی، آموزشی، اجتماعی و روانی می شود. بااین حال، درحدود 40 تا 50 درصد ازدواج ها در ایلات متحده به طلاق ختم می شوند. نرخ طلاق در ازدواجهای بعدی(مجدد) حتی بالاتر است.

برگرفته از دایره المعارف روانشناسی

                                                                                       

تحقیقات در خصوص ازدواج و طلاق

طلاق سالم: چگونه از خود در مقابل ضربات ناشی از جدایی مراقبت کنیم؟

جدایی و طلاق به لحاظ هیجانی و عاطفی رویدادی دشوار می باشد، اما با در نظر گرفتن شیوه هایی می توان از خطرات ناشی از جدایی در امان ماند.

کارکردن با خانواده خوانده ها

والدین یک خانواده آمیخته با چاش های فروانی روبرو هستند، اما شیوه هایی وجود دارد که شما می توانید برای ارتباطی آسانتر بکار گیرید و کمک کنید تا کودکان با شرایط جدید سازگار شوند.

زوج های خوشبخت: چگونه می توانید روابطتان را سالم نگه دارید؟

روابط رمانتیک برای شادی و رفاه مهم است. با این حال، بیش از 40 درصد از ازدواج های جدید به طلاق  منجر می شوند، لذا روشن و شفاف است که روابط همیشه آسان و راحت نیست. خوشبختانه شما میتوانید با اقداماتی، حفظ روابط عاشقانه را در دستور کار خود قرار دهید.

تکالیف نه گانه روانشناختی برای ازدواج موفق

تحقیقات عوامل مؤثر در یک ازدواج موفق را در نه گام روانشناختی ارائه کرده اند.

                                                                                       

چه کمکی می توانید دریافت کنید؟

برنامه های آموزشی ازدواج  به پیوند محکم زوجین کمک می کند

در ایالات متحده، زوج هایی که برای بار اول ازدواج می کنند تقریبا با احتمال پنجاه درصدی طلاق مواجهند. روانشناسان در حال کمک به “من می توانم”های زوجها هستند تا از طریق افزایش و کاربرد برنامه های آموزشی روابط زوجین تست شده به صورت علمی ، دوره زندگی آنها تداوم یابد.